همشهری آنلاین: محافل سیاسی ترکیه اعلام کردند رجب طیب اردوغان ،رئیس جمهور این کشور قصد دارد برای مصون ماندن سمیه،دخترش از پیگرد قضایی،او را در انتخابات پارلمانی آینده نامزد کند.

sumeyyeerdogan

روزنامه « حریت » چاپ ترکیه نوشت: « رجب طيب اردوغان ،رئيس‌جمهور تركيه قصد دارد دخترش سمیه را در انتخابات پارلمانی آینده نامزد کند و این تصمیم اردوغان برای مصون‌ماندن اعضای خانواده‌اش از پیگرد قضایی به اتهام فساد مالی انجام مي‌شود.»

در این روزنامه آمده است حزب حاکم « عدالت و توسعه » ترکیه قصد دارد دختر اردوغان را در انتخابات پارلمانی آینده نامزد کند ولی اين موضوع تاکنون قطعی نشده است.

اردوغان ، خانواده ، حزب و نزدیکان او تاکنون به رسوایی‌های زیادی از جمله فساد و رشوه‌خواری متهم شده‌اند و اسناد و مدارک زیادی درباره دست داشتن « بلال » ،پسر اردوغان در پرونده های فساد و رشوه وجود دارد.

ولی اردوغان فشارهای زیادی بر دستگاه قضایی و پلیس ترکیه برای جلوگیری از محکومیت فرزندان و نزدیکانش اعمال می‌کند.

بولنت تزجان ،نایب رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه گفت: « خانواده اردوغان به علت ارتکاب فساد و رشوه‌خواری به مصونیت سیاسی نیاز دارند.»

تزجان افزود :سمیه ،دختر اردوغان و حتی بلال، پسرش بعد از این رسوایی‌ها به مصونیت در مقابل دستگاه قضا نیاز دارند و ممکن است تلاش‌های زیادی در آینده برای مصون ماندن آنان از پیگرد قضایی انجام شود.

او اظهار داشت :علت نامزد کردن سمیه اردوغان در انتخابات پارلمانی آینده تلاش برای حمایت از او از طریق مصونیت پارلمانی است.

 این مخالف دولت ترکیه تاکید کرد: رجب طیب اردوغان از طریق اتهام‌زنی و انتقاد از دیگران بر ماندن بر کرسی سیاست و ریاست اصرار دارد این در حالی است که کاخ ریاست‌جمهوری باید از هرگونه مناقشه سیاسی براي حفظ جدیت دولت و تضمین اجرای مفاد قانون اساسی به دور باشد.

نایب رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه خاطرنشان کرد :در صورتی که اردوغان به حمایت از حزب عدالت و توسعه در انتخابات آینده ادامه دهد و همچنان به عنوان رهبر این حزب باقی بماند با پاسخ مناسبی مواجه خواهد شد.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری « سانا » از آنکارا ، تزجان درباره اظهارات احمد داوود اوغلو ،نخست‌وزیر ترکیه در سفر به استان ازمیر مبنی بر این که قصد دارد دفتر نخست‌وزیری را در این استان دایر کند؛ افزود: اردوغان در واقع نخست‌وزیر ترکیه نیز است و همه اختیارات نخست وزیر را در آنکارا به دست گرفته است. بنابراین داوود اوغلو تلاش می‌کند دفتر نخست‌وزیری را به ازمیر منتقل و تا حد زیادی از دخالت‌های اردوغان جلوگیری کند.

کد خبر 286214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha